Domestiek is een recent opgericht vastgoedkantoor die actief is in Wevelgem en omstreken. Opgericht door Lorenzo Vandekerckhove:

“Het was de zin in ondernemen en passie voor vastgoed die mij tot deze uitdaging dreef. Het gevoel na een succesvol verkoop- of verhuurproces die correct is verlopen, met een juiste prijszetting en advies, met op het einde van de rit tevreden klanten aan tafel, daarvoor doe ik het.”

Domestiek, afgeleid van domestic (huiselijk) en in het West-Vlaams de huisknecht of hulp van vroeger. Bij de verkoop of verhuur van jouw onroerend goed ben ik graag de combinatie van de twee. Huiselijk, iedere klant is voor mij belangrijk. Daarnaast ben ik de ‘hulp’ door de opgebouwde ervaring en knowhow om samen met jou het verkoop- of verhuurproces van onroerend goed in goede banen te leiden. 

Stappenplan verkoop/verhuur:

Waardebepaling 

Vraag het gerust aan de ganse buurt, elk zal zijn mening hebben over de vraagprijs van jouw onroerend goed en de bedragen zullen telkens anders zijn. Een onderbouwde waardebepaling gebaseerd op uiteenlopende factoren leiden tot een correcte prijszetting. 

Opmaak dossier

Dat er tegenwoordig veel papierwerk komt kijken bij een verkoop is voor iedereen bekend. Wat dat precies inhoudt is een ander paar mouwen. Een goede verkoop start met een sterk dossier. Door voortdurende bijscholingen en een diploma binnen het vastgoedgebeuren staat elk dossier als een huis. Ook bij verhuur zijn er steeds meer documenten vereist vooraleer van start te kunnen gaan.

Marketingcampagne 

Je kan maar éénmaal een goede eerste indruk maken. Door middel van professionele foto’s, een vlot geschreven tekst en het gebruik van de juiste kanalen halen we het maximale bereik uit jouw verkoop of verhuur.

Onderhandelingen

Hoeveel artikelen zijn er reeds verschenen over ‘het onderhandelen over een huis’? Juist, een Vlaming doet graag wat van de prijs. Als makelaar beschik ik over de nodige vaardigheden om ook hier het verschil te maken. Gesteund op onderhandelingstechnieken en een objectieve benadering halen we de beste prijs.

Overeenkomst

Na de geslaagde onderhandeling volgt de overeenkomst. Hierbij doen wij beroep op de documenten van CIB Vlaanderen, een kwaliteitslabel binnen de sector die steeds de meest recente wetgeving opneemt en zo een waterdichte overeenkomst garandeert.

Akte of registratie huurcontract

Na vier lange maanden mag je eindelijk naar de notaris. Wij nemen alvast de meterstanden op en ontzorgen je door het ganse dossier over te dragen aan de notaris.

Plaatsbeschrijving en registratie huurcontract

Indien het een verhuurdossier betreft staan wij in voor de plaatsbeschrijving en het registeren van het huurcontract binnen de wettelijke termijn.

Verhuizen

Tijd om te verhuizen? Super, dat betekent een nieuw hoofdstuk in jouw leven. Dat betekent ook dat je allerlei zaken moet regelen. Wij zorgen er alvast voor dat gas, elektriciteit en water geen extra zorg is. Alle meterstanden worden overgezet naar de leverancier die je zelf kiest.

Verdere vragen?

Neem gerust contact op via de contactpagina. 

Gratis waardebepaling of advies?

Klik hier om jouw afspraak online vast te leggen of bel naar 056 90 89 66 om dit in te plannen.

We kijken er naar uit om jou te helpen.